Onze sponsor:

Review:

Hank Four-key Scene Controller

Nadat we de Hank One-key scene controller hebben behandeld is het vandaag de beurt aan de Four-key scene controller. Zoals de naam al doet vermoeden heeft deze button wat meer mogelijkheden. Welke dit zijn zullen wij gaan behandelen in deze review.

Deze scene controller van HANK kun je gebruiken om met 1 klik een scene op te starten. Een scene is een regel waarmee je bijvoorbeeld verschillende apparaten tegelijk aan kunt zetten. Zo kun je met 1 klik de sfeer van je verlichting veranderen in je woonkamer. Je kunt ook aan een scene denken welke je gebruikt als je naar bed gaat. Deze zet dan met 1 klik alle verlichting en apparatuur uit en tevens zet hij je verwarming wat lager.

Er zijn natuurlijk verschillende manieren om dit te regelen. Zo zou je dit kunnen doen d.m.v. spraak (via google home) of je kunt natuurlijk ook je APP opstarten en een schakelaar omzetten. Dit laatste is wat omslachtiger natuurlijk. Via spraak is wat gebruiksvriendelijker maar niet iedereen is hier gecharmeerd van. Via HANK kun je dit dus regelen d.m.v. een knop. Hij heeft 4 verschillende knoppen en per knop zijn er 3 manieren om iets op te starten, je kunt hem namelijk 1x indrukken, lang ingedrukt houden en "loslaten". Er zijn dus 4 x 3 = 12 mogelijkheden.

De HANK heeft een compact formaat van 50 x 50 x 15,5 mm en werkt via de draadloze Z-Wave plus protocol. Hij wordt gevoed door een knoopcelbatterij (LR2450). Mocht deze leeg raken dan kun je hem via USB weer opladen. Handige feature! Hij is strak vormgegeven in een witte creme kleur. Aan de voorkant zit een LEDje om de status en klik actie ook visueel te laten zien. Op deze manier klik je nooit verkeerd. Ook handig is dat elke knop een icoontje heeft.

Je kunt hem bevestigen met de bijgeleverde dubbelzijdige sticker. Hij is te koop voor € 39,50 via onze partner.

Wat krijg je:

- Four key scene controller